Monday, July 2, 2007

Framtiden

Lurer på hva som skjuler seg i framtiden min. Kommer jeg noen gang til å bli gift? Og få barn? Hvilken utdannelse vil jeg få? Blir jeg jordmor som jeg alltid har hatt lyst til å bli? Eller tenk om jeg ikke får oppleve noe av dette i det hele tatt... kanskje jeg bare kommer til å leve for meg selv hele livet, uten mann og barn. Eller tenk om jeg får oppleve når Jesus kommer igjen?! Aldri godt å vite. Kanskje han kommer før jeg får bil lappen, eller kanskje før jeg har fått måneds kort til toget...? Eller før?--> eller senere?

Disse spørsmålene er tanker som svirrer rundt i hodet mitt av og til. "Hvordan vil framtiden min være?" Men vet du hva? Jeg tror at Gud har en plan med alt som skjer rundt oss hele tiden. Gud ser inn i hele framtiden våres. Mye, mye, mye lenger fram enn det vi kan se, ser Gud. Ting vi ikke forstår der og da, får vi forståelse for lenger fram i tid, men Gud har alltid sett når vi skal forstå ting. Av og til skjer det ting som gjør vondt, man kan være langt nede og ha skikkelig store smerter inni oss. Men Gud ser oss, han har en plan ut ifra disse vonde tinga i livet våres også. Men, det er viktig og be om Guds vilje, da blir livet ditt verdt å leve.

Det er utrolig godt å vite at Gud har hele framtiden min i sine hender. Vite at selv om livet ikke alltid er på topp, så har Gud en plan med livet mitt og det som skjer uansett.

7 comments:

Anonymous said...

OOOOooo<3 Kjempe bra skreve Marta Mari, du æ så goe;) Glede mg noge viiilt t TenOase.. då blir dæ gæng;) Du æ nok i bryllob nå jah:P Æg he nettopp kåme heim frå majorca:P Såååe me snakkes=)

Ser månn hey!!

-Bodil

Anonymous said...

Du vett jaffal k du vil, å d æ braa;) verre m mæg så kje he peiling, men då æ d så herligt å veda at Gud he plana for framtiå mi å helle styr på den:)

Du æ ei go' jenta du Mari:D
Love n' hugs:)
-Signe

Møyfrid said...

"legg din vei i Herrens hand, stol på han så griper han inn"

Amen!! ;)

Kjempe glae i dæg, SVIGERSØSTER<3

Tori said...

Du får nok en skamgudd mann å nogen herlige onga.. :)

Savne dg meste allerede nå, sjøl om dåkke kje he raist ai gång.. :p

Anders said...

DÆ va bra skreve Marta Mari Tangen:D
I framtiå tippe æg at du varte ai sikkar goe mor, men æg tippe ongane må vær inne te kl 8 hailt te di æ 18 ellar noge:D hehe naidå, æg tippe du varte noge helsefag graie jaffal

Yeess, drid dåkke ska på ten-oase. jaj, kosa dåkke

snakkes

Anonymous said...

Heihei, du gronnen te æg ikkje he kommentert æ for at dær ikkje æ internett der æg færast, men æg he læst dæ, dæ låve æg, å dæ va bra du. Æg au he jo som du vett tenkt møje på dette i dæ sista, å æg he fonne ud at dæ besta æ å legga dæ i Gud sine henne, nogen kritisere mæg kansje for å legga for møje øve på Gud, mn æg trur at the end så æ dæ alt så egentle betyr noge. Men ja, æg sakna dæg å adle dei søde vennane dine møje, dæ æ tomt hær ude i den store verden uden dåkke, så æg gler mæg vilt te å sjå dåkke igjen:) Æg æ vilt glae i dæg Marta Mari!

Anonymous said...

Bodil: Hehe, åm dæ va bra skreve kan diskuteras:/:P
Ten oase va jo KåNNNGE då:D glede meg alt te neste år:D:D

Signe: Heheh, jaha, dæ he æg visst lenge:) du finne nokk udav dæ du ao, Gud he stoooore plana får dæg!!!

knallGlae i dææææg<3

Møyfrid: Dæ æ dæ besta me kan jær, å legga dæ i Guds henne!!!

æg æ kjeeempe glae i dæg ao Møyfrid miii:) Du æ den BESTA svigersøsterå æg he:D

Tori: Hehe, får håba på dæ..:)

ååååh, æg savne dæg ao, kompis... men nå he æg jo kåme heim, så æg savne dæg kje lengre:P

Anders: Du he dine fiin fine kometara avåte du, Andy:D dæ æ jo bra;)

Men åm dæ va bra skreve vett æg kje heilt om æg kan vær enige i..jaja, takk uansett:)

Heheheh, ongane mine får dæ jaffal bære enn ongane din!!! hah...tulla:P


Benjamin: ÅÅååh, så jilllt å få komentar av dæg då Benny!!! du æ driiid kule, savne dæg gaaaal møje!!! glede meg te du kjæme heim ijenn:)

Å legga framtiå i Guds henne æ dæ besta me kan jær, dæ æ heilt sant;)

glae i dæg, Benjamin:)



Marta Mari